Countrylivingintheciity

Träning igen...

Publicerad 2015-01-21 09:09:08 i Allmänt,

 
 
Det är så skönt att först sola solarium innan man tränar. Den här gamla kroppen känns ju väldigt stel och när den är varm är den lättare att jobba med.
 
Tänkte berätta vad jag gör för övningar på gymmet. Jag träffade ju gymmets PT förut som berättade vad som passade för MEJ. Alla som kan borde träffa en personlig tränare innan de sätter igång dels för att gå igenom vilka skador man haft, vad man tränat förut och vilka mål man har. Mina mål var ju bara att min mage skulle bli bättre. Jag har ju IBS och jag tror att den skulle bli bättre om jag inte bara sköter sömn, minimerar stess, tänker på vad jag äter utan också rör på mej.
 
Här kommer den:
Börjar med ca 5 min solande i ett stående solarium.
Springer 1 km (denna gång äntligen under 6 minuter)
Sedan kettlebells-övningar. 10 st 3 ggr med 4 kg (igår började jag med 6 kg)
Plankan 20 sek 3ggr
Armhävningar 10 st 3 ggr
Tränar låren i en sådan här knipmaskin (väääldigt pinsamt, men känns skönt i musklerna efteråt, 25 kg 10 st 3 ggr)
Igår orkade jag sedan med 3 st sit ups i en ställning, men sen halvdog jag.
Ni ser, jag klarar inte mycket så ni som inte tränar känner nog att ni borde klara detta med.
Så gör det. Masa er iväg och träna. Sjukt tråkigt innan men sjukt kul efter.
OCH toppen jag har på fotot går jag inte ut på gymmet i. Jag sätter på mej ett extra linne innan jag går ut. Det är bara kul att kolla in lilla magen innan man går ut och plågar den. Hehe
 
Ni som tränar, vad gör ni? Och varför tränar ni? Det skulle vara kul att höra! Ha en trevlig dag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marre

Publicerad 2015-01-23 22:38:52

Jag håller med dig om att det är superbra att träffa en PT eller liknande som kan skräddarsy ett program där hänsyn tas till vilket skick kroppen är i när man skall starta upp. Jag tränar styrketräning för att bli starkare i vissa muskler och orka mera. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela