Countrylivingintheciity

Trädgårdsdrömmar

Publicerad 2015-01-29 10:04:00 i Hemma hos oss,

Här kommer en ritning på hur jag bor nu:
 
 
Och här är en på hur jag vill ha det i framtiden:
 
 
Stora busken till vänster kommer att vara kvar eftersom min granne troligtvis vill ha kvar den. Men annars kommer ett vitt högt staket gå runt gården:
Så att man kan få ha det privat istället som för nu när grannarna går förbi och kikar på sommaren.
Där stora altanen står ska en stenlagd platta byggas:
 
 
 Med en fin utsmyckning i mitten så det inte blir tomt när poolen är borta på hösten.
 
 
 Istället för min nuvarande grusgång kommer jag att lägga en stenlagd gång till stugan och lillstugan:
 
  
Runt huser ska vita och grå runda stenar ligga:
 
 
Ny altan på framsidan av huset med tak över så att man kan grilla alla dagar.
 
 
Och så klart ett extra hus för barnen, med spots utanför.
 
 
(Inget uppbyggt runt huset som denna bild dock) 
Och massor av Pioner och rosor:
 
 
  
Om jag kommer att få allt det här? Ja, det kanske tar flera år men jag säger som min farmor; bara du ber till Gud och har tålamod så kommer du få allt du vill.
 
 
Keep dreaming!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela