Countrylivingintheciity

För en månad sen började jag träna....

Publicerad 2015-01-19 15:26:05 i Allmänt,

 
 
För en månad sedan började jag träna. Väldigt olikt mej eftersom jag faktiskt aldrig gett det en chans. Att träna för att få muskler? Vad jobbigt det lät. Och svettigt. Nä, det var inte min idé. 
 
Men så en dag så var jag och killen och handlade och då stod de utanför Willys i Tumba. Flex Sports Club. De hade en tävling där man kunde vinna ett kort där man fick gymma gratis i en månad. Och tävlingar gillar jag ju, så jag var med. 
 
Efter någon vecka så ringde de och sa att JAG hade vunnit! Åh vad glad jag blev! De har ju ett jättefint gym. Men samtidigt blev jag väldigt rädd. Jag tycker inte om att vara i underläge. Alla ser säkert jätteperfekta ut. Och alla kan nog allt och så kommer jag. De kommer att stirra på mej.
 
Så jag tog med mig äldste sonen första gången. Sedan tog jag med yngste sonen. Och sen hade jag också en träff med deras PT; Therese.
 
Efter det så vågade jag gå dit själv. Therese är ju en underbar person! Dels är hon snäll, vilket man behöver vara om man ska locka in en skrämd person på ett gym. Och dels är hon väldigt kunnig. Hon gjorde ett schema som jag kunde följa och nu tränar jag i snitt 2ggr i veckan. Inte för att få muskler utan för att må bra. Och orka mer. Och på den här korta tiden så har jag faktiskt sett resultat i styrka. Jag väger eller mäter mej inte. Jag har ju en historia av ätstörningar så jag vill inte trilla dit igen. Men känslan jag får efter jag tränat är så cool. Jag kan lika mycket som alla andra! Klart, de andra springer längre, lyfter tyngre. Men jag kan faktiskt med! Hoppas ni också kan ge det en chans och att ni hittar RÄTT gym. Alla är ju verkligen inte lika bra.
 
 
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2015-01-19 23:17:38

Det är härligt att känna att kroppen förbättras och orka mer, men gym funkar inte för mig. Jag kör hemma med vårt wiispel istället. Stepövningar, styrka och balans!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela