Countrylivingintheciity

En helt vanlig helgdag

Publicerad 2015-01-11 12:47:02 i Allmänt,

 
På helgerna vaknar jag nästan alltid kl 7. Då börjar jag med att titta lite på Dr Phil, spela lite Hay Day och sedan går jag upp och gör frukost.
 
Efter frukosten går jag iväg till vårt hygienhus som ligger ca 700 m från vår stuga och duschar. Sedan står hämtning av 50 liter vatten på "att göra listan" diskning och matlagning.
 
Sen iväg! Packa in tvättkorgen i bilen och köra in på byn för att tvätta i minst 3 timmar. Sen bära tillbaka korgen i bilen och sen hem igen! Sedan ska det bäras sopor, handla och lagas mat igen. På kvällen blir det ofta en film och sen är den dagen över. Inte mycket man hinner och det är fysiskt ganska tungt.
 
Som tur var så behöver jag bara tömma vår Separett två gånger i månaden och det går ju ganska fort med.
Och ändå älskar jag mitt lilla hem på landet. Det är spännande och skrämande med alla djuren. Det är roligt med grannarnas skvaller och jag tror nog barnen tycker det är mysigt här.
 
När de är här så brukar jag ju alltid hitta på något särskilt med dem. Åka till leksaksaffären, bio, bad eller något annat de vill göra. (Jag tror nog att vi vid det här laget avverkat alla muséer i stan). Men det är ju kul att prova på nya saker.
 
När jag inte har barnen så är det så klart kul att gå på café, bara åka iväg eller gå på bio.
Åh, ja nästa helg så ska jag förresten se Micke och Veronica på bio med två tjejkompisar.
 
Hur ser en vanlig helgdag ut för er och är det någon som sett den filmen än?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula´s Blogg

Publicerad 2015-01-11 13:31:20

Har inte sett den filmen än..men snart så :)
Helgerna går i ett huj här hos oss..lördagarna brukar jag o ungdomarna ta en sväng till stan el grannstaden. Igår så fyllde min mamma 80 år, Så vi var o fira henne. Bilder finns på min blogg nu :)Idag har dottern C farit tillbaka till Helsingfors...blev tomt nu. Har plockat bort lite julsaker, men lämnar resten tills imorgon. Orka.....söndagarna brukar vara lugna här hos oss. Promenader blir det ju också. Fast nu är det sååå kallt!
Kram o ha en fortsatt bra söndag

Postat av: Freja

Publicerad 2015-01-11 22:05:40

Är det på gång att dra vatten till stugorna, eller kommer du att få fortsätta bära vatten? Jag är bekväm av mig, jag blev det efter jag gjort lumpen och sov ute i tält en hel vinter...

Svar: Nej tyvärr. De som bor där är gamla och vill inte investera i vatten och avlopp så jag får väl vänta tills de "försvinner" på ett naturligt sätt... Just nu är väl 90 % pensionärer. Men NÄR det väl händer kommer jag att bli miljonär! :D
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Eva`s blogg

Publicerad 2015-01-12 08:41:49

Den filmen står på tur här hemma har bilj och allt men måste bli frisk också ...låter mysigt när du berättar :) ta hand om dig kram

Svar: Tack :) Ta hand om dej med! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela