Countrylivingintheciity

Badrumsdrömmar

Publicerad 2015-01-27 10:51:01 i Hemma hos oss,

Igår satt jag och kollade igenom bloggen och lade märke till att de flesta mål jag hade har jag uppfyllt eller påbörjat. Det känns bra att kunna visualisera hur man vill ha och sedan sätta upp målbilder. Här kommer ett av mina mål igen. Badrummet. Jag vill att det ska gå i vitt och turkost och mosaiken var ju väldigt dyr men vad gör man inte när man blivit kär:
 
 

http://www.stonefactory.se/inomhus/mosaik/turkos-mosaik/bisazza-mosaik-sophia-mix-turkos-2x2-mm-nat-32x32-cm

 
Stor spegel till mitt ego och plats för alla parfymer och allt smink ;)
 
 
 
Mmm mysig rund duschkabin från Bauhaus.
 
 
Sen måste jag tyvärr vara praktisk. Jag har ju inget rinnande vatten under vintern så här inne får det stå en dunk under. Badrumsskåpet kommer från IKEA.
 
Här verkar finnas allt som man behöver för att fixa vatten när man inte har indraget avlopp och vatten utan bara el:
 
http://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/vatten2/kranar/blandare-for-badrum/ALLA/sida.html
 
Åh vad det kommer att bli fint när det väl blir klart!
Jag fick ju bygglov i höstas och byggde ut så nu behövs det bara byggas en till vägg inomhus, dra lite ström och kakla och klinkra.
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2015-01-27 19:53:39

Så kul att få sitta och planera färg, form och material! Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela