Countrylivingintheciity

Vabbar idag med lillkillen.

Publicerad 2015-02-16 13:17:32 i Allmänt,

 
Imorse vaknade jag kl 06 som vanligt och gick iväg och duschade och diskade. När jag kom tillbaka hem så plockade jag undan tvätten jag haft på tork och städade lite innan jag satte mig i bilen och körde.
 
När jag kommit en liten bit så ringde mobilen och lillkillen sa med klen röst att han blivit värre med sin förkylning så jag åkte till hans pappa och hämtade honom. Sen var det bara att åka hem igen.
 
Jag sa åt sonen att byta till mjukiskläder och sätta på sig en halsduk, med jag plockade fram Coldy halssprej och Alvedon.
 
Sedan kröp vi ner i min säng framför tv där jag SOMNADE på en gång. Jag vet inte om jag också har något virus i kroppen men när jag vaknade var jag helt slut. Så nu har vi ätit lite lunch och jag tar det väldigt lugnt. Både han och jag fick i oss lite färsk ingefära också så nu hoppas jag att vi blir frisk om någon dag. Det är trots allt ett väldigt säkert område att bli sjuk på om man blir sjuk hemma hos mej. Jag har en lista uppsatt på toaletten med alla mediciner jag har hemma så att jag alltid kan ha koll på att allt finns hemma. Det värsta jag vet är ju att vara sjuk så jag är förberedd ända ut i fingerspetsarna om någon skulle råka ut för något.
 
Den här Coldy halssprejen jag skrev om är mitt senaste fynd. Den bedövar halsen så att om man har jätteont får man ändå i sig mat. Jag fattar inte hur jag klarat mej utan den. Hur har ni det i era medicinskåp? Har ni dem fulla eller köper ni allteftersom sjukdomarna dyker upp?
 

Kommentarer

Postat av: Eva`s blogg

Publicerad 2015-02-17 09:06:01

Trist att vara sjuk men visst har jag alltid sådant hemma, har det på recept så hämtar ut stor pack :) krya på er stor kram

Postat av: www.stolpasgardblogspot.com

Publicerad 2015-02-17 12:55:58

Hoppas ni kryar på er snarast, så trist att vara sjuk...
Så bra ordning du har på medicinerna, det skulle jag behöva ta efter! Här köps de allt eftersom...
Kram Sussi på Stolpås

Postat av: Freja

Publicerad 2015-02-18 23:58:24

Det enda som alltid finns här hemma är min antideppmedicin, min migränmedicin och alvedon...

Svar: Det är iallafall en bra start! Kram Freja <3
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela