Countrylivingintheciity

Nu är det spännande!

Publicerad 2014-03-06 14:22:00 i Allmänt,

Igår ringde mitt bemanningsföretag och bad mig komma på ett informationsmöte om en tjänst de har som kan bli en fast tjänst. Jag gick dit och fick höra om mina chanser att "växa" "göra karriär" och "goda utvecklingsmöjligheter". Allt sånt som inte är viktigt för mej. Jag jobbar helst inte där jag tjänar stora pengar och där det handlar om att prestera utan på en arbetsplats som uppskattar mjuka värden och god arbetstrivsel.
 
Pratade sen med min bemanningsansvarige som också pushade för den här tjänsten. Hm, tänkte jag. Vill de bli av med mej eller varför pushar hon det här uppdraget när hon vet att det inte är jag?
 
Idag kom svaret. Ett mail från företaget där de säger att de måste dra ner på personal p g a att de inte får in lika många uppdrag längre.
 
Hu! Tänkte jag, nu gäller det att smida när järnet är varmt, så genast började jag fundera på kontakter jag har som kanske kan fixa jobb till mej eller om jag nu ska öppna eget, något som jag faktiskt varit inne på förut.
 
Idag ringde min bemanningsansvarige igen. På glatt humör som alltid och sa att hon kanske har något ytterligare uppdrag på gång till mej. Kanske. Men att hon hör av sig. Så att jag vet...
 
Detta tolkar jag som att hon nog inte vill bli av med mej trots allt. Så nu är jag glad igen!
 
 
 
Hur går planerna för er gällandes helgen? Vi ska se på äkta mumier i Sthlm hela familjen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-06 17:05:21

oj va spännande men jag tror nog du får jobb :) och va mysigt du skall fixa det i huset :) åka till stora staden va kul :) ha det gott kram

Postat av: Freja

Publicerad 2014-03-06 18:54:13

Jag är som dig, det är inte lön, prestation och karriär som är viktigt, det är arbetsmiljö, trivsel och möjligheten att göra nytta för andra som driver mig. fast det är få arbetsplatser som är intresserade av det tyvärr... Hoppas det löser sig till det bästa för dig!
Sv: Jo, gör ett inlägg om feminsm, vi behöver vara flera som visar att vi tycker det är OK att kalla sig feminist. Jag brukar inte få några arga eller elaka påhopp, men det händer att jag får inlägg där den som skriver inte verkar ha fattat ett ord av det jag skriver... Desto viktigare att vi är fler som skriver om det!

Svar: Ja det är sant. Och nu vågade jag också stå för det. Feminism behövs i Sverige idag mer än vad jag kunde tro. Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Therese

Publicerad 2014-03-07 09:08:56

Hoppas du får något bra. Håller tummarna. Ha en fin helg, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela