Countrylivingintheciity

Mumier på museum

Publicerad 2014-03-24 13:01:29 i Allmänt,

I lördags åkte jag och mina söner till Medelhavsmuseet. Min yngste son hade sin kompis med sig.
 

De var så söta. De har gått i samma klass men nu när min son bytt så ses de inte så ofta. Kompisen sa att deras vän J hade frågat om min son. De såg ut som små mini-vuxna när de satt och pratade.
 
På museet var det varmt och kvavt. Halva Stockholm hade gått dit kändes det som. De var kö in och trångt när man väl var inne.
 

Här fick jag vara snabb för att ta ett kort på äldste sonen som snart är lika lång som mej. Han är lite foto-känslig, men det här fotot verkade han acceptera. Här är en massa djur- och människokonstverk som har grävts upp och nu visas på museet. De visade utgrävningar både från Grekland, Cypern och Egypten.
 
Här är guldfynd från Egypten och två intresserade killar som kikar väldigt nära.
 

Sedan skulle vi gå ner en våning. Där visade de äkta mumier av människor, katter och fåglar(!) Väldigt spännande och roligt men där blev det svårt att andas för oss p g a alla människor.
 

Efter besöket åkte vi till McDonalds och åt och sedan åkte vi hem igen. Jag handlade lite och sen blev jag så trött när jag kom hem av all frisk luft och stark sol att jag blev tvungen att lägga mej framför tvn och ta igen mej.
 
Söndagen spenderades med att rå-plugga med äldste sonen. Får han inte fullt på sitt prov om demokrati så kommer jag att bli väldigt förvånad! :)
 
Hoppas att ni också hade det skönt och soligt! Kram!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-03-24 23:15:31

Det museet har jag varit på med barnen när de var mindre, de tyckte det var superspännande!

Svar: Kul! Ja jag gillar att gå på museum med mina barn. Jag har nog varit på de flesta i sthlm nu :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Charlotte

Publicerad 2014-03-26 20:23:40

Spännande med museum! :)
Hoppas ni hade en bra dag!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela