Countrylivingintheciity

Jag vet precis var min skatteåterbäring ska gå.

Publicerad 2014-03-11 10:11:55 i Hemma hos oss,

Till stugan! Jag har redan pratat med min granne som ska bygga ut stugan 11 kvm (alltså 1/4 större) för 15 000kr.
Sedan ska vi snart ha vårt årsmöte där de tagit upp frågan om mer moderniteter på området. Skulle det bli inom en nära framtid, vilket det verkar som nu, så kommer min stuga gå upp rejält i pris. Jippie! Annars så vet jag att den kommer att fortsätta öka lite i taget som den gjort nu när den detta år ökat med 60 000kr.
 
Nu när jag och fästmannen pratat om utbyggnad så blir det ju också tal om ommålning av huset. Nu får ni vara med och bestämma (i alla fall säga vilket ni tycker skulle vara fint) av dessa färger:
 
 
 
 
 
Självklart behöver vi en ny dörr, och vilken är finast då?
 
 

Samt marksten. Ska det vara stora eller små stenar?
Självklart kommer det här inte ske i år. Det har vi ju inte råd med. I år blir det bara utbyggnad. Men vad tror ni? Väldigt svårt är det att tänka på vad som är fint. Det är ju ute på landet vid en skog men det kan ju ändå få se lite snyggt ut.
 
 

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2014-03-11 12:16:21

mörka huset, vita dörren och de stora markplattorna hade jag valt.

Svar: Åh det är så svårt. Alla tre tycker jag är fina. Tur att jag har tid på mej att välja. Roligt att du kikade in. Välkommen!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-11 13:57:55

men va skoj o så snyggt det vita huset med dörr nr 1 :) ja allt kostar pengar men lite åt gången så blir det bra :) skoj att se sen hur det blir :) ha det gott kram

Postat av: Freja

Publicerad 2014-03-11 19:18:55

Inte alls de färger jag skulle valt, jag älskar färg, så vårt hus blev grönt när vi målade det. Men nu är det ju inte jag som ska bo där... Så jag tycker den svarta färgen med den svarta dörren och sen liten sten! Det kommer att bli vackert med våren och sommarens grönska höstens färgprakt och vinterns snö!

Svar: Haha! Vad jag älskar din ärlighet! Så härligt att veta att du säger vad du menar! Jag tror också det kommer att bli bra sen. Det blir ju väldigt blommigt där jag bor.Min kille vill ha svart. Jag vill ha grått. Så det blir nog grått då :D
Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Pia - Kakaobönan

Publicerad 2014-03-14 08:21:16

Ljusgrått hus med den understa vita dörren och små plattor. Så fint!
Ser dock att alla tycker olika, och tur är väl det, att smaken är som baken - delad :)
Grattis till förlängningen på jobbet!
Ha en skön helg!
Kram Pia

Svar: Exakt, det är ju tur! Kul att höra vad alla tycker också. Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Charlotte

Publicerad 2014-03-14 20:40:34

Åh roligt!
Den gråa dörren var snygg! :)
Ha en fin helg!
Kram

Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Publicerad 2015-01-26 15:43:43

Det blev den översta dörren! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela