Countrylivingintheciity

Tra la la laaa

Publicerad 2014-01-16 11:11:55 i Allmänt,

Idag sminkade jag mig t o m innan jag gick hemifrån! Det var ju ovanligt mej som ser ut som ett spöke innan jag kommit till jobbet och fått min första kaffekopp :)
 
Idag är det Torsdag och äntligen börjar det lugna ner sig på jobbet. Jag har inte en miljon mail och kan gå hem om dagarna nu utan att känna oro för hur många mail det kommer att vara när jag kommer tillbaka.
Det är säkert bl a därför jag varit så trött. Jag har ju höga krav på jobbet och när det finns att göra så jobbar jag alltid 110 %. Nu kanske jag t o m hinner måla mina naglar som jag gjorde förr ;)
 
Vet ni vilken liten rolig idé jag har? I mitt centrum på landet finns en lokal som stått tom i nästan ett år. Jag har fixat numret till lokalägaren och nu samlar jag bara mod att ringa och fråga vad han vill ha i hyra. Jag skulle nämligen gärna vilja öppna en barnklädesbutik där. Mitt nuvarande uppdrag som jag fått hos bemanningsföretaget löper ut sista februari. Åh vad kul det hade varit om jag skulle kunna satsa på det!
 
 
Vad ska ni göra i helgen? Själv behöver jag verkligen städa. Och så ska jag öva med äldste sonen hur man tar sig från hans skola hem till mej.
 
 
Ha en bra Torsdag!
 
 

Kommentarer

Postat av: Ergo sum

Publicerad 2014-01-16 23:35:44

*ler* Vad underbart härligt att jag fick rätt! (Men det visst jag ju..) Och att han har ändrats har både med tiden att göra och att han BARA varit med hans pappa och egentligen saknat dig och brottats med sin lojalitet. Då är punk mycket avstressande.. Fortsätt vara klok och ta saker och ting långsamt.

Och fortsätt ta hand om dig! Hoppas du kan få öppna barnklädesaffären! Kram

Svar: Jag fattar inte HUR du kunde ha rätt?! Jag är helt chokad själv! Från att ha hatat mej och inte velat se mej till att röra vid min arm när jag pratar och fråga mej om vad jag tycker om saker. Det är en otrolig vändning. Självklart väldigt stapplande men jag har saknat honom så mycket!
Ja, och det bästa, jag har en bra kontakt på kvinnorådgivningen som inte lämnar min sida och som är proffsig och snäll. Jag ska nog klara mej igenom det här föräldraskapet jag med :)

Kram och lycka till med din nya rörelse! Det var modigt!
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela