Countrylivingintheciity

En liten extra julklapp

Publicerad 2014-01-05 01:09:00 i Allmänt,

I fredags kom min kompis M förbi mitt jobb och lämnade en julklapp. Det var så trevligt att se henne igen och oj vad nära det är för hennes andra barn att komma. M är tre äpplen hög och har en jätterund söt mage, att hon ens vågade in till stan är ju otroligt!
 
Idag sov jag till kl 10 (jag sover otroligt mycket nu för tiden) och sedan träffade jag fästmannen. Vi gjorde inget särskilt idag. Handlade, lyssnade på musik och gjorde paella. Och så har vi köpt nya råttfällor.
 
Vi har ju fått råttor på vinden (som jag kan höra) och vi har provat med en massa olika sorter men de rackarna verkar variera i storlek så alla fastnar inte i fällorna. Har gjort en beställning på en elektrisk skrämma som kommer nästa vecka så vi får se om den funkar för det känns väldigt läskigt att höra dem gnaga där uppe.
 
Skönt att man är ledig på måndag med. Känner mej inte i form att börja jobba heltid än. Hur är det med er? Är ni trötta? Och om ni är det, kan det bero på det otroligt deppiga vädret?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: TantGlad

Publicerad 2014-01-05 15:40:48

Hej på dig
Javisst kan man känna sig lite hängig och trött då vi har en sån grå Vinter.

Råttor?? Hjääälp så rädd jag är för dem. Fastän jag är djurvän så ser dom lite läskiga ut ibland.

Önskar dig en jättefin söndag och du, skönt slappa lite ibland.

Varm kram från mig.

Svar: Jag gillar inte heller råttor men nu har jag skaffat en dyr råttskrämma som verkar funka :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Ergo Sum

Publicerad 2014-01-05 18:52:45

Hejhej fina du! Som jag ser har du haft en ganska så fin jul- och nyår? *ler* Vad härligt! Om jag förstått det rätt är din fästman nu frisk? Skönt.

Råttor på vinden är inte nice... :( Hoppas ni får bukt med dem! Och vilken bra sammanfattning av 2013. Du har en hel del att se fram emot! Skickar en massa styrkekramar

Postat av: Freja

Publicerad 2014-01-05 22:10:08

Jag är dödstrött! Så skönt att vara ledig i morgon med!

Postat av: browneyedgirl

Publicerad 2014-01-06 08:53:07

Ja det är lite trist ute nu, vill ha lite vinter och vit snö =) Här har vi möss i förråden så det ska storstädas där idag. Kramen

Postat av: Eva

Publicerad 2014-01-06 10:28:22

Ja jag sover länge o det är inte likt mig alls men jag behöver det & är trött på kvällen ändå ....ser framåt till våren kommer ha en skön dag kramen

Postat av: Paula´s Blogg

Publicerad 2014-01-06 13:19:46

Ja, hängiga o trötta är vi nog här med....usch det är säkert detdär vädret som gör det! Men i alla fall så har dom ju lovat kallare mot helgen...Blää för råttor säger jag med....möss har vi här :(
Julen ska ut i nästa helg tänkte jag!
Imorgon kanske jag inte bloggar..ska till tandläkaren kl 8.30 o sen gå på stan o kika på mobiler(vill ha en ny)! Samt o äta ngt också. Vattengympa kl 12 o sen blir det väl handla lite mat o hemfärd..borta hela dagen..uppdaterar väl min Instagram..där är jag som @paulasblogg :)
Ha en fin kväll!

Kramis

Svar: Haha! Min jul åkte ut i helgen! Jag ville inte ut med den i lillstugan för där finns det fler råttor men nu är det ju faktiskt februari! :))
Råttorna i huset är borta nu. SÅ skönt! Den där råttskrämman på nästan 700kr var värt pengarna! Hoppas du blir frisk snart! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Therese

Publicerad 2014-01-06 19:54:16

Urk råttor, inte mina kompisar! Hoppas ni blir av med dem! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela