Countrylivingintheciity

Det är måndag det hade kunnat vara skit men...

Publicerad 2014-01-27 09:31:37 i Allmänt,

..jag hade en sån underbar dag igår att jag aldrig ville att den skulle ta slut.
Jag hade BÅDA barnen OCH min fästman var ledig också. Allt flöt på bra. Äldste sonens läxor blev gjorda. Vi hade tid att prata vi åkte och gjorde ärenden, vi åt helt okej mat. Så himla mysigt.
Nu har ju en hel vecka gått med äldste sonen och det är klart jag står på stapplande ben. Hur mycket mjölk behövs hem? Klarar han sig till o från skolan? Känner alla att de får egen tid med mej? Hur ska jag hinna med allt jag vill? Det är så synd att när jag äntligen kommer in i ett mönster som fungerar så är veckan slut. Men nästa vecka blir nog ännu bättre!
 
I helgen vaknade yngste sonen vid sex och kom och kröp ner i min säng. Jag var ändå vaken så det gjorde ju inget. Vi kramades och sedan sa jag; -vill du att jag sätter på tv:n åt dej? -nej, mamma jag vill bara vara med dej, sa han då. Åhhhh min lille plutt! Han är ju för go!
 
Äldste sonen var på en fest i helgen, jag beställde lite nya snygga kläder och så köpte han ett nytt spel till sin Nintendo ds. (Exakt det jag tycker att hans pengar kan gå till, för i sommar ska han utomlands med sin pappa och då är det bra att han har några spel så han har något att göra på planet).
 
Ja, varför skulle det kunna varit skit då? Jo, råttorna måste ha förökat sig igen! De lät både på vinden och i väggen. Jag höll på att dö av ilska! Jag var så trött och arg men ändå gick jag upp och hämtade hammaren så att jag kunde slå ner dem om de skulle våga sig in i huset. Det här måste ta slut!! Jag har satt ut både små och stora fällor men de har aldrig fastnat. Igår lade jag in en råttskrämma med ultraljud. Och det kan väl ta ett tag innan de blir störda av den har jag läst men nu måste jag börja med en större skrämma som skickar signaler i väggen och gift tror jag :(
Jag vill ju inte att de ska dö och börja lukta men jag måste få sova någon gång med. Är det någon som vet något som är effektivt? Jag tror det är dyrt med Anticimex men jag tror nog jag provar det också som sista utväg.
 
 
Trevlig måndag på er!
 
 
Stora killen spelar sitt nya spel.
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-01-27 22:52:44

Det mest effektiva är nog en katt... Fast då har du en katt att ta hand om istället... Jag blir så glad över att din son bor hos dig igen och över att det funkar, så härligt!

Svar: Ja, jag önska att jag kunde ha en katt. Jag har tittat både på perser och ragdolls. Dels för att de verkar vara snälla och dels för att de är fina. Din burma är också fin men hon verkar vara alldeles för självständig för mej. Jag vill ha en katt som går efter mej hela tiden :)
Om jag bara kunde bli frisk från allergin vill säga.

Tack, ja jag är så glad. Nu är han hos mej i veckan igen. Han har bestämt sig för att det ska vara så. Att han kommer varannan vecka igen :)

Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: pia

Publicerad 2014-01-28 14:18:57

Kul att det blev lyckat med stora sonen!
Beroende på vad du har för försäkringsbolag så kan du få skadedjursbekämpning via försäkringen. Vi har Trygg Hansa och den biten var det heller ingen självrisk på. Antecimex var det som kom till oss. Värt att kolla upp!
Kram Pia

Svar: Jag köpte en dubbelverkande Silverline. Den är otroligt bra! Nästan 700kr men nu är både råttorna på vinden och i väggen borta! Jag har en enkel med bara ultraljud i köket med så nu rackarns kan de aldrig mer komma tillbaka! :))
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Eva

Publicerad 2014-01-30 15:02:21

Härligt att läsa om din äldsta son nu :) ja råttor det kan tyckas katter men dom jagar nog inte så nu som det var förr, idag äter katter mat så det blir inte lika kul...hoppas du får bukt med det & ta hand om din familj kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela