Countrylivingintheciity

Åh vad nervöst!

Publicerad 2014-01-20 11:50:49 i Allmänt,

Idag är första dagen stora sonen ska komma hem till mig själv efter skolan.
Han har åkt hem till mig förut när jag bodde på ett annat ställe men nu när jag bor i skogen blir det lite mer komplicerat. Det blir både pendel och buss och sedan gå en kilometer in i skogen.
 
Vi övade tillsammans i helgen men han pratade en massa så han höll på att missa stationerna. Hoppas han inte sitter med något spel och missar dem idag. Inte för att han får panik, han vet ju hur man löser problem när de dyker upp utan mer att då får han vänta så länge om han missar bussen. Den går bara varannan timme nämligen.
 
 
Annars har helgen varit lugn. I lördags skottade jag och pysslade lite hemma. Och i söndags träffade jag en kompis. Vi fikade och pratade och pratade så det blev dags för middag så då gick vi iväg och åt och sedan pratade vi lite till. Det var så skönt att träffa henne och veta att man kan vara sig själv och prata om allt och veta att hon lyssnar och inte tycker att man är knäpp :)
 
Idag är jag tillbaka på jobbet igen och svara på alla mail från kunder som beställer kläder. Jag har en månad kvar på det här uppdraget och sedan får jag se vad som händer sen.
 
Hoppas ni haft en härlig helg och njutit av den fina snön som äntligen kommit.
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-01-20 23:50:51

Hoppas han kom fram som han skulle! De brukar vara mycket duktigare när de är själva än när de har en förälder med som de kan förlita sig på...

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2014-01-21 18:44:01

hej och tack snälla du-
ja det var en bra dag det.
hoppas det gick bra för sonen.
Nu ska jag ta en myskväll här
kraaam

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2014-01-21 18:44:04

hej och tack snälla du-
ja det var en bra dag det.
hoppas det gick bra för sonen.
Nu ska jag ta en myskväll här
kraaam

Postat av: Pia - Kakaobönan

Publicerad 2014-01-22 11:20:15

Å, nu hittade jag dig igen. Hade tappat länken till din nya blogg och kom inte ihåg vad du hette nu. Via en annan blogg där du hade kommenterat hittade jag upp dig igen!
Så skönt att du verkar få ordning på kontakten med stora sonen. Så glad för din skull.
Ser att ni hade en mysig jul/nyårshelg även om den var lite ensam och lite sjuk för vissa.
Önskar dig en god fortsättning på 2014 och hoppas det blir ett kanonår!
Kram Pia

Svar: Haha, jag har i alla fall lagt till dej på till höger på min sida så jag tappar i alla fall inte dej!
Hoppas att ni också får ett jättebra år! Och ja, nu går det jättebra med sonen igen. Efter ett år! Jag var nästan redo på att ge upp men det var ju tur att jag höll ut. Jag älskar båda mina söner så mycket så hjärtat vill brista ibland!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Charlotte

Publicerad 2014-01-22 13:19:51

Hoppas det gick bra för sonen!
Alltid härligt med vänner man kan vara sig själv med! :)
Hoppas du har en fin vecka!
Kram!

Svar: Tack detsamma! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela