Countrylivingintheciity

Vår jul

Publicerad 2013-12-25 11:09:00 i Hemma hos oss, Jul,

Jag börjar acceptera mer och mer att jag inte kan ha barnen hos mej jämt utan att må jättedåligt. Det är ett stort steg och nog både bra för barnen och mej att jag känner så.
 
Det blev en jul i stugan tillslut. En jätteförkyld fästman och en förfriskad norrlänning som hade nästan all traditionell juldryck förutom snapsen.
 
Maten, var ju viktigast! Och den tog en himla tid att göra då den som installerade elen i huset inte fixade att både ugn och spis kan vara på samtidigt! Julförmiddagen spenderade jag med att jaga runt i de affärer som var öppna och leta mer julmat. Jag kände mej så osäker på vad jag skulle ha att jag nu förvarar lite mat ute eftersom det inte fick plats i kylskåpet.
 
Till frukost blev det lax på en kavring och en kopp te. Sen lunch, julgröt, och ännu senare julbord. Ingen efterrätt alls eftersom vi blev så grymt mätta så vi tar väl bara efterrätter idag ;)
 
 
 
 
 
 
 
Julblommorna är jag nog mest glad över. De köpte jag på Plantagen på julaftons förmiddag. Gardiner och gran är också nya för i år. Jag älskar ju julen och byter gärna ut dekorationerna då och då.
Idag kommer jag nog färga håret, äta mat och kika i era bloggar hur ni har haft det.
 
God Jul!
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-12-25 11:24:58

Hej lillsara! Vad fint du har! Skönt att höra att du haft en bra julafton trots saknad av barnen. Vi hade också en fin julafton trots enorm saknad av pappa. Ha en fortsatt härlig julhelg och jag hoppas vi ses snart! Kram

Svar: Hej Åsa! ja det förstår jag, det tar sådan lång tid för känslan att "när kommer han in genom dörren" till acceptansen att han är borta finns. Jag kände så också med min pappa. Ofta kom jag på mej att vilja ringa och berätta något som hänt och sedan komma på att det inte går. Jag tänkte på er igår och det känns bra att veta att ni har varandra och att Kerstin också inte behöver vara ensam nu när ni är sådan stor familj. Jag hoppas vi ses också när jag väl åker upp sen. Stor kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Therese

Publicerad 2013-12-25 12:39:23

Din lilla stuga verkar så mysig. Du har verkligen fått till det fint. Förstår att det var tomt utan killarna och tråkigt med din fästmans förkylning. Men ni verkade haft det fint ändå. Håller med jättefina blommor, förstår att du är glad! ....Och tack för komplimangen :-)
Kram

Postat av: Freja

Publicerad 2013-12-25 21:21:48

Låter som om du fick en bra jul, trots förkylningar och avsaknad av barnen. Vi fick oxå en bra jul, på vårt sätt!

Postat av: Eva

Publicerad 2013-12-26 09:38:12

va mysigt du har det där & trist med killen ju men viktigast att julen var bra ta hand om dig o ha en god fortsättning kram

Postat av: a House With A View

Publicerad 2013-12-26 12:51:53

Vad fint du pyntat hos dig! Jättefina julgardiner, ser ut som linnetyg. Och julblommor är också så vackert. Tråkigt bara med sjukdomar och elände...

Önskar dig en fortsatt fin jul :)

Kraaaaaam aka

Svar: Ja, det är nya linne-julgardiner för i år. Jag gillar att köpa många olika gardiner till fästmannens förtret ;)
God fortsättning! Kraaaaam!!!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2013-12-26 15:38:55

hehe ja då förstår man ju oftast att tomten är ett påhitt...
ush vad hemsk man är som egentligen lurar dom små. men det är ju så mysigt och roligt med tomten hehe.
du ser också ut att ha haft det bra.
själv ska jag mysa en sväng i soffan nu
kraam

Svar: Ja precis, man lurar dem för de ser så söta ut, fniss fnissHoppas du haft en bra lördag. Stor kram!!!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Charlotte

Publicerad 2013-12-28 15:03:26

Förstår att det är jobbigt utan barnen..... Hoppas att du hade en bra julafton ändå...!
Man får helt enkelt fira jul flera ggr på en gång ;)
kram!

Svar: Ja, det är sant, man får försöka vara positiv :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: inredningsvis.se

Publicerad 2013-12-29 22:41:24

Hej på dig...mysiga julbilder:) vill passa på att önska GOTT NYTT ÅRRRR

och kolla gärna inredningsvis nyårskrönika imorgon:)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela