Countrylivingintheciity

Nu var det nära!

Publicerad 2015-02-02 11:09:22 i Allmänt,

 
 
Stod en halvtimme med bilen och gungande fram och tillbaka i snön. Och gick ut och skottade och in genom passagerarsidan igen och gunga i bilen fram och tillbaka. Tills det efter en halvtimma äntligen lossnade!
 
Dörrjäklen var fortfarande fastfrusen men jag krånglade mej fram ändå. Och när jag väl kom till min pendlingsparkering så ville maskinen inte läsa av mitt SL-kort! Så jag fick betala fullt pris!
 
Men hör och häpna! Jag svor inget. Under hela tiden! Rädd blev jag men inte så vansinnigt förbannad som jag brukar vara för allt. Det kändes väldigt skumt. Så jag hoppas att det håller i sig. Det går liksom inte en vecka utan att jag får hysteriska utfall över småsaker. Men jag ska verkligen försöka att sluta bli galen. Jag måste klara det!
 
Förra veckan fick barnen höra en hel radda med nya svordomar de aldrig hört fån mej. De grövsta. Då hade jag både fått böter och var sen till sonens musiklektion för att de kom ner till mig för sent. Trots att jag sagt till dem. Jag hatar mig själv då. Jag blir så himla elak. Min morfar brukar köra med S-ordet i var och varannan mening. T o m när han inte är arg utan när han typ ska beskriva hur mycket det snöar eller hur dyrt något är! Då vill jag hålla för barnens öron. Men jag blir så himla elak när jag är stessad och arg. Jag vet precis var jag lärt mej det här betenedet men det hjälper ju inte. Och säga förlåt hjälper ju inte heller. Enda sättet att försöka vara en bättre mamma är att ytterligare sänka kraven och tänka; det gööööör inget om jag kommer sent till musiklektioner, jobb eller är fast i trafiken. Jag kommer fram när jag kommer fram. Men det är väldigt svårt att tänka så när man VERKLIGEN VERKLIGEN vill ha kontroll.
 
 
Trevlig snöig dag på er allihopa!
 

Kommentarer

Postat av: Paula´s Blogg

Publicerad 2015-02-02 13:30:47

SV; Cecilia studerar historia i Helsingfors Universitet

Postat av: Eva`s blogg

Publicerad 2015-02-03 09:56:36

Usch va mkt snö ni har här är det lite ytligt bara o jag kan hålla med dig man skall tänka på sina ord när man har barnen i närheten :) ha en fin dag kram

Postat av: Freja

Publicerad 2015-02-06 00:21:42

Så glad att jag kan åka buss när jag ska till stan och slipper skotta fram bil!

Postat av: Stolpåsgård

Publicerad 2015-02-06 23:04:32

duktig du är! Jag svär också för mycket...tyvärr. Ska nog härma dig!
Trevlig helg nu,
Sussi på Stolpås

Postat av: yasmine mamma till dennis och angelina

Publicerad 2015-02-07 18:49:50

jo tack han är kanon
men jag skämmer bort honom rätt bra jag med hehe.
vi träffades på en semester resa
hoppas du får en bra kväll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela