Countrylivingintheciity

Vad har du i ditt medicinskåp?

Publicerad 2014-03-19 11:28:00 i Allmänt,


Jag har en liten låda med medicin i och så har jag resten på en hylla. Och rädd för sjukdomar som jag är har jag en hel del saker. Vad har ni?
 
Resorb -vätskeersättning
Desinfektionskräm
Panodil Zapp
Ipren
Kylbalsam mot solsveda
Flytande Alvedon
Otrivin -nässprej
Hydrokortisonkräm -mot utslag som kliar
Kestin -mot allergi
Plåster
Bricanyl -mot astma
Primperen -mot illamående
Zyx halstablett
Xylocain smärtstillande salva
Tears Naturale -för torra ögon
Oculentum -för torrhet under ögonen
Coldy halssprej
 
Sen ska jag köpa medicin mot förstoppning och vitaminer nästa gång jag handlar.
Saknar jag något mer?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Publicerad 2014-03-19 15:11:13

Hihi i mitt medicinskåp är det mer eller mindre tomt
Plåster och alvedon till barnen finns i alla fall :)
Ha en toppen onsdag kram kram till dig

Postat av: Freja

Publicerad 2014-03-19 20:28:30

Vi har inte så mycket medicin, men muýcket olika omplåstring. Först hade sonen stora problem med nageltrång på stortårna. Så pass att han nu fått operera båda tårna... När han nu slipper problemen har de tydligen ärvts av dottern, nu måste vi till läkare med en av hennes stprtå... Så vi har olika sorts kompresser och annat och alltid alsolsprit hemma... Utöver det är det typ alvedon och halstabletter... Vätskeersättning har vi inte behövt på över 11 år, ta i trä, men den kokade jag själv när det begav sig!

Svar: Oj det lät jobbigt! Det blir så mini-operationer hemma när de fått ont i tårna antar jag då.Tur att det kunde opereras bort på riktigt tillslut.
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Millans Värld

Publicerad 2014-03-20 07:06:42

Jag har en hel del medicin i mitt skåp.
Har bunkrat upp ordentligt så jag klarar mig ett tag.
Det som jag sällan kommer ihåg att köpa är plåster, vilket man ju behöver någon gång om sänder.
Ha en finfin dag!
Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-20 10:01:47

Oj ja du där finns väl en del men jag hade helst velat kasta en del men tyvärr behöver jag en del ....ha en skön dag kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela