Countrylivingintheciity

Låt barnen vara med..

Publicerad 2014-03-27 15:19:20 i Allmänt,

Denna vecka har jag låtit yngste sonen bestämma middagen. Det är pannkakor, chicky bits, våfflor, hamburgare, ja allt som är onyttigt och allt som jag gillar ;)
 
Och det är väldigt kul. Man brukar ju inte veta exakt vad deras favoriträtter är och så är det ju bra att låta dem få tänka till vad de vill ha.
 
Äldste sonen valde mer maträtter än snabbrätter. Tex stekt asiatiskt ris, flygande jakob mm mycket risrätter nu när jag tänker efter.
 
Igår åt vi wraps. Den här förpackningen köpte vi på ICA maxi. Men har ni den inte på ert ICA så tycker jag ni ska be att ta in den för den är så lätt att göra och så god.
 
Ha en bra torsdag imorgon är det äntligen fredag igen!!!! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-03-27 20:25:55

Våra barn ansvarar ju för varsin middag varje vecka, och sen får de vara med och bestämma resten av måltiderna. Vi gör det dels för att de ska lära sig, dels för att de ska känna sig delaktiga och kanske äta bättre. Det funkar på sonen, men dottern är fortfarande otroligt petig i maten, det är inte mycket hon gillar... Ja, ja, hon svälter ju inte ihjäl, så småningom lär hon sig nog äta mer varierat...

Svar: Hehe, ja eller så lär hon sig inte alls. Jag gjorde ju aldrig det. Det är kul att laga mat till andra, men att själv äta frukt och grönsaker? Usch! ;)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-28 08:50:38

Snyggt det blev ont ja det gör det ju :( men viktigast att du är nöjd :) ha en skön fredag kram

Postat av: Therese

Publicerad 2014-03-28 09:02:03

Här blir det alltid Bearnaisesås om tjejerna får välja, haha! Ha en fin helg, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela