Countrylivingintheciity

Ibland är livet inte en dans på rosor

Publicerad 2014-07-21 15:37:37 i Allmänt,

 
Först märkte jag att toaletten var trasig igår. På ett nytt ställe. Efter en hel del meckande och städande så lyckades jag lösa det. Och eftersom det verkade vara ganska fint väder och sista gången jag hade barnen i en månad (pga att nu är min semester slut) så tänkte jag att vi skulle ha en picknick på stranden. Så vi åkte och handlade och AJ! En liten hand kom i kläm och det blev att kör i ilfart till akuten istället. Efter 4 timmar och en dos morfin så skickades vi hem då inte var brutet eller krossat utan "bara" var mjukdelsskador (puh).
Så då kände vi oss lite väl nedslagna när vi väl kom hem så det blev middag och skjuts hem till deras pappa istället.
 
Och så idag var det dags för första dagen på jobbet efter en månads semester. Det kändes tungt. Dels för att gårdagen var jobbig och dels för att jag fasat hela tiden att gå tillbaka till ett stressigt jobb.
Men det har faktiskt gått bra. Min chef skulle gå på semester och gav mej ansvaret för alla kollegorna och sa även framför alla att hon varit rädd att jag skulle sluta och bad mej förlänga kontraktet med dem. Jag sa kanske.
Jag får se hur det går. Jag orkar inte med mer stress även om uppgifterna är roliga. Men en ny tjej har börjat som har erfarenhet av webb försäljning och som verkar jättetrevlig. Så nu jobbar vi i alla fall två med mina uppgifter.
 
Sedan träffade jag en annan tjej som jag varit ute med tidigare som ska sluta snart på mitt jobb och hon frågade om jag ville hänga med henne nån kväll innan hon slutar. Jag blev väldigt glad för det för att hon är verkligen en jordnära och bra tjej och det är precis sånt sällskap jag längtar efter nu.
 
 

 
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-07-22 20:00:09

Så eländigt med handen, er sista dag oxå. Tur i oturen ändå att inget var brutet så han slapp gipsas!

Postat av: Jane

Publicerad 2014-08-03 01:16:17

Vad synd med handen.
Hoppas att du och kolegan får trevligt.
Kramar i massor / Jane

Svar: Heeej! Vad kul att du tittade in! jag undrar så mycket hur det går för dej. Just nu har jag bytt jobb och jobbar på ICAs huvudkontor med deras kommande webbshop. Jag har även fixat Instagram (countryliving) och så har jag FB så klart om du vill följa mej där med.Hoppas att du kommer att blogga igen! Dina inlägg var alltid så roliga att följa! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela