Countrylivingintheciity

Tiden bara flyger iväg...

Publicerad 2014-12-08 15:56:56 i Allmänt,

 
Förra veckan blev jag klar med både julpyntandet och julklapparna. Det känns oerhört skönt. Julen kommer att firas med fästman och barn på en gård med massor av djur och gårdens egen tomte. Deras hemsida hittar ni här:
 
http://bergsgard.nu/
 
Idag börjar jag fundera på nyårsmaten också ;) Funderar på att köpa oxfilé, hummer, göra en löjromstoast, köpa lite god sås till köttet och sedan servera pecannötsglass till efterrätt. 
 
Här fanns det ett tips på hur man steker Oxfilén:
 
http://www.recept.nu/oxfile---sa-ska-du-steka-den
 
Det får nog bli det här receptet med lite rött vin till i glaset:
 
http://www.tasteline.com/Recept/Vitloksgratinerad_oxfile_-_Coeur_de_filet_provencale
 
Hoppas ni får julefrid och nyårsfint! Det kommer vi iallafall att ha vare sig snön kommer eller inte! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-12-08 22:25:40

Det låter som en mysig jul!

Postat av: Eva

Publicerad 2014-12-10 09:18:55

God morgon ...innan kom jag in till dig här var & varannan dag å inget nytt nu har jag inte varit här på ett tag o nu är här en massa inlägg :) ja julen är inte ens påbörjad med klappar dock vet jag vad jag skall köpa :) ha en skön dag kram

Svar: Du får följa mej på blogglovin så du inte missar något ;) Haha, nej man följer ju när man hinner. Jag har inte hunnit blogga så mycket och sedan är min mobilapp inte bra. Fotona som jag lägger upp blir så stora och det gillar jag inte så det blir när jag får tid över som jag sitter o fixar.Skönt att du vet vad du ska köpa iallafall. Kram :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Marre

Publicerad 2014-12-12 19:14:00

Kikar in och läser ikapp lite. Tack för tips till länk för god oxfilé. Sambon önskar sig detta till födelsedagsmiddag så det känns vältajmat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela