Countrylivingintheciity

Restaurangtips!

Publicerad 2014-12-19 08:59:00 i Allmänt,

 
 
Igår hade vi en liten avslutningsmiddag jag och min kollega. Vi kommer ju inte ses förän nästa år så då kändes det ju jättebra att avsluta så här.
Jag har inte varit på den här restaurangen förut och jag kollade även på: http://www.restaurangkartan.se/
Om det fanns någon recention där men den fanns inte ens med.
 
Nåväl det var en okej lunchrestaurang som fick ett okej betyg av mej. (Jag lade så klart upp det på ovanstående sida).
 
Sedan blev det ganska mycket jobb på eftermiddagen. Jag jobbar just nu på ICAs huvudkontor där jag lägger upp erbjudanden i webb butikerna.
 
Ett jättebra tips är att logga in på restaurangkartan med mobilen. Har du gps så söker den automatiskt upp de närmsta restaurangerna och det är ju trevligt. Dock är jag väldigt förvånad vilka låga krav vissa har. Min kvarterskrog har t ex fått två stycken högsta betyg! Pizzaställen med halvtaskig service är ju inte riktigt på topp i min lista. Nåväl, idag är det äntligen fredag och snart ledighet i nästan 2 veckor. Ska försöka överleva ett en timmes långt möte idag och sedan blir nog eftermiddagen väldigt lugn.
 
 
 
Tänk, om 5 dagar är det jul!!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula´s Blogg

Publicerad 2014-12-20 09:47:21

Ja nu går det snabbt till jul! Redan på onsdag är det jul!
Äldsta dottern kommer hem imorgon o hon har varit saknad!
Idag ska granen hämtas.....o så ska det städas klart!
Ha en fin helg!

Kram

Postat av: Tommy

Publicerad 2014-12-20 14:18:47

vad blev det till lunch då :)

Svar: Ha! Din blogg är ju så sjukt bra! Sparande (snålande) på bra nivå. Här ska läsas ikapp och få en massa tips märker jag. Kul att du hittade hit!
Det blev en vanlig friterad fläsk med ris och sötsur sås. Väldigt stark dock. Precis som jag gillar.
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Freja

Publicerad 2014-12-20 20:47:28

Jag är cyniker... Jag tar för givet att en restaurang som bara har en eller ett fåtal recensioner har fått dem av ägarna eller andra närstående... Så jag litar inte på dem...

Postat av: Eva

Publicerad 2014-12-26 10:30:13

god fortsättning kram

Svar: Detsamma. Nu har jag jag äntligen bloggat igen :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Stolpåsgård

Publicerad 2014-12-28 16:36:41

God fortsättning på dig!
Kul att hitta igen dig, följde dig från min blogg "gardenhouse" förr, innan mitt långa blogg uppehåll...
Nu tänkte jag ruska igång gårdsbloggen här hemma igen.
Ha det gott så länge,
Sussi på Stolpås

Svar: Hej, vad glad jag blir att höra av dej! Beklagar dock din mans sjukdom, det är en himla omställning för honom kan jag tänka. Kram och god fortsättning!
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela