Countrylivingintheciity

Härliga helg!

Publicerad 2014-04-15 08:58:00 i Allmänt,

I lördags vaknade jag av att det var såhär vackert ute:
 

Så jag och fästmannen pratade ihop oss vad vi ville göra och kom på att det nog skulle vara mysig med en liten biltur någonstans. Vi plockade ihop och bestämde oss för att det får bli Eskilstuna denna gång.
 

Här glider vi in i centrum:
 

Det var väldigt vackert där, men lite blåsigt. Bilder från gågatan:
 

Sen gick vi runt och kikade på vackra hus.
 

Innan vi blev hungriga och valde att gå på Papas Tapas:
 
 

Så otroligt gott! Och med Sangria till maten så blev det ju ännu bättre.
Sen blev det dags att åka hem:
 

En perfekt och rolig dag som jag kommer att leva länge på.
 
Jag vill tacka för alla kommentarer i mitt förra inlägg förresten. Det var väldigt blandat och det förstår jag när det är en sådan komplicerad fråga. Dock var det ingen som svarade på hur DE skulle göra om de befann sig i den situationen som många av tiggarna befinner sig i.
 
Jag vet hur jag själv gjorde som ung när jag var i ett annat land. Jag sökte jobb. Och eftersom det inte fanns några så började jag baka och sälja mina bakverk på gatan som indianerna gjorde.
 
Ja, otroligt vad jag hunnit med i mitt liv.
Jag hoppas att situationen i Rumänien blir bättre och att folket där får mer möjligheter till att kunna försörja sig.
Först då blir det nog mindre tiggare på våra gator med.
 
Hoppas ni har en trevlig dag. Själv kommer jag att jobba idag och imorgon innan jag får ledigt.
Jag hoppas att kunna få tid att lägga upp lite påskinspiration både när det gäller hemma och maten som ska lagas i stugan.
 
Kram på er och ta hand om er och varandra!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda på Markbladet

Publicerad 2014-04-15 12:19:37

Åh - men det ser ju ut som Eskilstuna ;-) Bodde där under några år.

Svar: Jaså, ja den har ju sin charm. Det var ju mycket nybygge så jag hoppas att det inte blir alltför modernt :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Freja

Publicerad 2014-04-15 21:12:02

Åhh, vilken härlig dag! vad gäller hur jag skulle göra så skulle jag nog oxå tigga. Hellre det än att bli kriminell, och jobb får de ju inte, romer är oerhört diskriminerade i Rumänien men även här i Sverige. Dessutom behövs tillstånd för att få sälja något i Sverige, och är det ätbart omgärdas det av massor av hälsobestämmelser, som skulle vara omöjligt för någon som i värsta fall är hemlös, i bästa fall bor i en husvagn, att klara av att följa. Då är ändå tiggeriet att föredra framför inbrott, prostitution och att sälja droger...

Postat av: Eva

Publicerad 2014-04-16 06:54:35

Låter som en riktigt mysig dag du haft med killen :) fina bilder o du så klart ha en skön onsdag kram

Postat av: Eva

Publicerad 2014-04-17 08:09:46

önskar dig en glad påsk!! kram

Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Publicerad 2014-04-18 22:46:10

Oj vilken mysig dag ni verkar ha haft i Eskilstuna
och vilken god mat
Vad härligt medspontanitet. Att bara åka iväg dit man känner för just då
Vill önska dig en riktig fin påsk
En massa kramar till fina du

Postat av: Millans Värld

Publicerad 2014-04-19 08:27:47

En sån härlig dag ni hade.
Ser supermysigt ut!
Ha nu en jättefin Påskhelg!
Kram

Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Publicerad 2014-04-19 08:33:16

Vill önska dig en härlig påskafton
Det verkar bli en toppenfin helg med mycket sol och värme :)
En massa kramar till fina du

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela