Countrylivingintheciity

Brunch på IKEA

Publicerad 2014-10-09 12:47:07 i Allmänt,

 
Förra helgen var jag och barnen på IKEA med barnen bara för att prova deras brunch. Det kostade 39 kr för vuxna och 19 kr för barn när man har IKEA-kort.
 
Det var inte så mycket folk som jag hade befarat men inte heller så bra som jag hade hoppats på. Ingen hotellfrukost utan mer som en skolmatsal. Smaken på maten var lite blek.
 
 
Det fanns ägg, omelett, korv, bacon, stekt potatis, korv, köttbullar, flera olika bröd, marmelad, sillar, ost och pålägg, grönsaker, juice mm Men ingen lax. Hmpf! Tyckte jag och äldste sonen. Okej att det är dyrt men lax är ju bara så gott och det trodde jag att de skulle ha med. Så jag gav brunchen en 7 av 10 som min son medan yngste sonen sa att den fick 10 av 10 pga pannkakorna med nutella!
 
 
 
Ska jag vara ärlig så tyckte jag att det färska brödet med nutella var bäst med. Vi har helt lika smak jag och han. Smör, socker och vetemjölsprodukter är ju bara så gott!!!
 
 
 
Såhär nöjd var yngste sonen sen. Han pratade om brunchen dagen efter med och sa att den var sååå god!
På väg hem hittade de en loppis som vi gick på men det var mest skräp. Det fanns provsmak av honung som lillkillen ville smaka. Damen i ståndet var så trevlig och sa att det här kommer du verkligen att gilla. Och lillkillen tog ett prov och nickade och sa att det var bra. Men sen när vi gick vidare viskade han att det var jätteäckligt men att han inte ville säga det för då blir hon ledsen. Min lilla ängel! Sötast på jorden!
 
Tog ett jättenyggt kort på min äldste son med. Han är nästan lika lång som jag nu och har fått glasögon, lika som mina, men det fotot fick jag inte lov att lägga upp. Han vill "ligga lågt" på nätet säger han <3
 
Ja, imorgon kommer min mamma på besök från Norrland. Det är väldigt sällan hon hälsar på så det är klart att jag är spänd på det. Och nästa vecka får jag barnen igen. Det kommer att bli så skönt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-10-09 20:55:18

Allt med nutella är fantastiskt, så jag hade nog älskat den brunchen. Synd att vi har 20 mil till närmsta IKEA...

Postat av: Eva

Publicerad 2014-10-11 09:24:59

Det låter gott har dom fått det nu? har aldrig sett det bara frukost typ o middag...mysigt hade ni det ju :) ha en fin dag kram

Postat av: Paula´s Blogg

Publicerad 2014-10-13 09:46:27

Låter ju gott :)
Hoppas att du har det bra
Jag har en sämre period just nu...

Kram på dej

Svar: Det var länge sedan jag bloggade. Så länge sedan att du tydligen inte finns på den vanliga bloggen. Har du en ny? Vill gärna följa dej! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Teddy

Publicerad 2015-01-08 23:16:13

Vilka kloka söner du verkar ha. Så ställt av sonen att inte tala om för kvinnan att honungen var äcklig:)

Svar: Ja de har fått lära sig både vad empati och vita lögner är :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela