Countrylivingintheciity

Barnuppfostran

Publicerad 2014-03-14 14:40:10 i Allmänt,

 
Det är verkligen inte lätt med barnuppfostran. Man vill att de ska lära sig att ta ansvar -men man vill inte behöva tjata.
 
Man vill att de ska följa sina drömmar -och måste därför vara en förebild i att följa sina egna.
 
Man måste lära dem att äta hälsosamt -trots att man själv nog äter sämst av alla.
 
Det är inte lätt. Men en sak som jag hört av många är att mina barn är väluppfostrade och har mod att säga nej när de inte vill.
 
 
 
Det viktigaste av allt är dock; Att lära dem att vara lyckliga
 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-14 15:38:40

Ja absolut och tjata hjälper inte utan man får tänka pedagogiskt när det gäller barn :) man ger dom stöd & riktlinjer nu men dom tar sina egna beslut sen :) att bara finnas är till stor hjälp ...önskar dig en skön fredag kram

Postat av: Freja

Publicerad 2014-03-14 21:45:47

Du har dina prioriteringar på rätt ställe!

Postat av: Eva

Publicerad 2014-03-15 09:40:55

kikar in & hoppas du har det bra å får en skön lördag kram

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2014-03-15 17:26:25

Tack fina du.
ja det ska bli så härligt äntligen närmar det sig kl 8 på tisdag morgon lyfter planet.
Nu ska jag och sonen ha lite hemma mys efter att ha vart med en go vän hela dagen och hennes barn.
mys pys
massa lördags kramar till dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela