Countrylivingintheciity

Nationaldagsfirande

Publicerad 2014-06-07 09:42:00 i Allmänt,


Igår tog vi en tur till Skansholmens sjökrog. Vi har aldrig varit där men det är ju roligt att se nya ställen och jag blev ju så klart intresserad när jag såg att de gjorde eget brännvin. 
 
Utsikten från bryggan var underbar och solen tittade fram lite då och då. Det kändes skönt att få komma ut en stund nu när jag varit så förkyld.
 
 
Jag beställde en hummersoppa och killen en skaldjursgryta. De bjöd på en liten potatissoppa-shot och så beställde jag även en liten snaps med smak av citronmeliss.
 
 
 Maten var det godaste jag ätit och servisen var perfekt! Stureplan är inget jämfört med detta.
 

Inne i restaurangen var det också väldigt mysigt. Vita väggar och grå linnedukar. Jag kände mej som en prinsessa! Jag pratade lite med personalen om de skulle ha julbord med för jag kan tänka mej att det hade varit så fint men de hade sa att de har inget vintervatten så det skulle nog inte bli av. Så synd tycker jag för jag tror säkert att de skulle få till rätt stämning med levande ljus och marschaller.
 
Hoppas ni också hade en trevlig dag igår!
Kram!
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-06-07 22:32:44

Vilket mysigt ställe!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-10 08:35:41

men va mysigt och kul att ni gör sådana saker tillsammans :) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela