Countrylivingintheciity

Alla Hjärtans Dag

Publicerad 2014-02-14 10:40:13 i Allmänt,

Igår firade jag och killen alla hjärtans dag eftersom han jobbar idag (och fem nätter till ). Vi åt middag på Texas Long Horn, jag valde kycklingvingar med blue cheese sås, och han valde en hamburgare. Det var så himla gott och det passade så bra med rött vin som jag inte kunde hålla mig ifrån. Så min vita månad höll sig i tio dagar bara men nu blir det ett nytt försök. För nu har jag inte så mycket firande att se fram emot på ett tag.
 
 
 
Efter det gick vi vidare till Taco bar som var så vänliga att byta musik för vår skull och det firade vi med en Frozen Margarita med blåbärssmak.
 
 
 

Sen blev det så dags för BION. Killen ville se nya Robocop och jag hade hört att den hade fått goda recensioner så jag hade höga förväntningar. Den var dock INTE bra. Den får en 2:a av fem av mej och en 4:a av killen. Jag kan tycka att det kan vara okej att se action, men det här var så inte utmanade på något sätt. I filmen ville de väl väcka frågeställningen om människa vs maskin och hur långt man kan gå för att skydda sitt samhälle. Men jag tycker den bara föll platt. Att den sedan var amerika-glorifierad, väldigt tråkig beskrivning av Robocops fru som bara spelar en gråtfärdig hustru hela filmen samt att Joel Kinnaman hade svårt för att se folk i ögonen var lite störande tycker jag.
 
Min kille sa att jag hade blivit feminist och därför inte kan uppskatta filmen och det tar jag som en komplimang! Hehe. Jag vill bli intellektuellt utmanad när jag går på bio. Jag vil inte veta vad som ska hända. Jag vill känna att jag rörs om i mitt innersta och börjar tänka och kanske t o m ändra ståndpunkt, jag vill att tjejerna ska vara tuffa, smarta eller roliga och inte ha samma tråkiga skildring film efter film.
 
Nu tycker ni nog att det är konstigt att jag kan gilla Snabba Cash med Joel istället. Det är ju också en "action" men där finns ju kärlek, en trovärdig skildring av livet, en medkänsla för mäniskor som inte väljer rätt samt ett slut som är bra. Jag gillar alla tre av de filmerna och den sista tycker jag till och med är en av de bästa svenska filmerna som gjorts. Så nej filmen igår var inte bra. Men som Freja så klok sa så har vi det ju bra bara vi är tillsammans och så är det ju! Allt blir ju roligt av att dela något med en annan.
 
Hoppas att ni alla får kärlek idag. Vare sig ni gör något eller inte idag. Själv messade jag mina söner en kram på alla hjärtans dag. Och så skicka jag även en KRAM till er!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-02-14 21:17:17

Kram tillbaka och tack för den fina hänvisningen till mig! Och självklart är det en komplimang att bli kallad feminist! ;-)

Svar: Så lite så ;)Ja visst är det! :D
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Charlotte

Publicerad 2014-02-15 12:10:50

Låter som en lyckad alla hjärtans dag, trots dålig film ;)
Hoppas du får en härlig helg oxå!
Kram

Svar: Ja precis, då kan man ju prata om hur DÅLIG den var efteråt istället. Fniss fniss!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Paula´s Blogg

Publicerad 2014-02-15 12:53:32

OJ, var inte filmen bra..vi som tänkte oss o se den nån dag ....
Igår var jag o dottern till Karlby o shoppa lite..på kvällen hade jag träff med bästa väninnan...vi brukar inte fira alla hjärtans dag något speciellt med mannen...kanske utgång ikväll..
Ha en fin helg!

Kram

Svar: Ni kan ju se den ändå, ni kanske gillar den. Smaken varierar ju :)
Oh, shopping! Det som är så kul! Hoppas ni hade en bra helg! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Eva

Publicerad 2014-02-16 10:24:22

en mysig dag då :) det är du värd ju :) önskar dig en skön söndag oxå kramen

Svar: Jag såg att ni också fick en fin stund för er själva. Det såg jätte härligt ut!Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela