Countrylivingintheciity

Söndag

Publicerad 2014-08-25 17:09:00 i Min stil,

 
 
På söndagar kan du hitta mej såhär:
I mysdress som jag fick av en kompis eftersom de krymt.
Strumpor från H&M för runt 70 kr
 
Ni kanske undrar varför jag lägger upp foton av mej på mina billiga kläder och det är faktiskt för att jag är så less på den här hetsen som speciellt kvinnor i min ålder (medelåldern) verkar ha när det gäller yta. Man ska ha de rätta kläderna, fin bil, fint hus, gärna träna och ha fina barn.
 
Jag har aldrig haft märkeskläder. Jag hade inte råd när jag var liten och blev ofta retad i skolan. Jag fick ärva mina kusiners kläder och sedan eftersom min syster växte om mej så ärvde jag även henne.
 
Det blev tillslut min grej. Jag hade inget val. För jag hade inga pengar att köpa kläder för. Så du lär dej att älska det du hatar istället för att motarbeta det du inte kan påverka.
 
Intressant bara. Min kollega A sa till mej; Men du kör ju med dubbelmoral. Du säger att du hatar yta. Du tycker om när människor är sig själva och du älskar original och så har du själv gjort platikoperationer och vill göra fler.
 
Ja, vad man lär sig av människor som vågar utmana en. Inte på ett kränkande sätt utan mer bara frågvist. Som hur tänkte du nu?
 
Och jag har faktiskt inget svar på det. Jag önskar att folk kunde släppa fasaden och säga det här är jag en vanlig dag. Och jag önskar att jag kunde vara nöjd över mej själv till fullo och inte vilja ändra mej.
 
Så slutsumman av det hela blir; jag är en ytlig tjej som hatar yta.
 
Kram på er!
 

Kommentarer

Postat av: Freja

Publicerad 2014-08-25 23:02:03

Vi lever ju i en värld där kvinnors yta visas upp överallt alltid. Inte lätt att stå emot alls. Vi blir påverkade från det vi är små och det är omöjligt att veta vad som är vår egen vilja och vad som kommer av att vi sett och hört från andra hur vi bör tänka och vara sen vi var små. Det är inte dubbelmoral du kör med, det är ett seriöst försök att till del försöka visa att det är OK att inte alltid följa normerna och göra som alla andra. Kanonbra initiativ av dig tycker jag!

Svar: Tack Freja! <3
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Pia - Kakaobönan

Publicerad 2014-08-26 11:14:29

Haha, klockrent. En ytlig tjej som hatar yta. Ja, varför ska det ena måsta ta ut det andra. "Man får vara som man är när man inte blev som man skulle" eller nåt...
Kram Pia

Svar: Haha, ja det är ju sant! Kan du ge mej din bloggadress? När jag klickar på denna länk så kommer jag inte in och detsamma gäller min gamla adress jag sparat på dej :O
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: En lantis i Shanghai

Publicerad 2014-09-02 11:10:19

Det där kan jag skriva under på, alltihop! Har heller inget intresse av att bära dyra kläder och vill framför allt inte vara en reklampelare. Men jag är också opererad (hakan)! Heja dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela