Countrylivingintheciity

Vem kan säga nej till det här lilla leendet?

Publicerad 2013-11-25 16:01:00 i Allmänt,

 

Min lille son hade magsjuka hela förra veckan och spydde sist på lördagen så han är tvungen att vara i karantän ett tag till. Och det är min vecka nu. Så jag riskerar MAGSJUKA! Det finns inget värre på denna jord än att spy! Inget!
 
Jag gråter skriker och vägrar, håller emot med hela kroppen tills jag inte klarar det mer och sedan kan jag inte sluta när det väl sätter igång efter flera timmars motstånd. Så ser det jämt ut. Jag hade kunnat be hans pappa att ha honom en dag till så att risken att han smittar minskar men han är ju så go att jag inte gjorde det.
 
Så idag har jag gjort stora inköp av Alvedon, spypåsar, rengöringsmedel och färdiga soppor och Coca cola. Så nu inväntar jag bara sjukdomen.
 
Vi har båda tvättat våra händer flera gånger och jag har även tabletter kvar mot illamående som jag fick utskrivna pga min rädsla för att spy. Så håll tummar och tår för mej inatt. Hoppas jag klarar det här!
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2013-11-25 16:25:26

Oj, oj...magsjuka NEJ TACK. Hoppas att du klarar dig.
Måndagskram.

Svar: Tack! Onsdagskram tillbaka! :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Marre

Publicerad 2013-11-25 16:50:08

Usch och fy för magsjuka! Vi får tro att du klarar dig i alla fall!

Svar: Ja, jag hoppas det. Nu tog jag 5 vitpepparkorn. Hoppas att det hjälpte ;)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Maria V

Publicerad 2013-11-25 17:05:50

Kan du husmorsknepet om hela vitpepparkorn?
Jag hade aldrig hört talas om det förrän utbrottet på dagis förra veckan.
För att förebygga magsjuka svälj fem hela vitpepparkorn med ett stort glas vatten.

Svar: Ja det har jag hört och det brukar ju funka ibland. Tack för påminnelsen! Nu tog jag fem :)
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: Therese

Publicerad 2013-11-25 19:26:25

Elva pepparkorn kör vi med ;-) Kram hoppas du klarar dig!

Svar: Det var ett bra tips! Jag klarade mej!!! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela