Countrylivingintheciity

Helgen som var...

Publicerad 2013-12-09 09:25:00 i Allmänt,

I lördags kom min kompis förbi med sin dotter och hälsade på. Det var första gången hon såg torpet så det var trevligt. Vi åt en bit mat, lade puzzel och byggde lego. Det var nog hundra år sedan jag gjorde det men det var kul så det måste jag prova med lillkillen också. Det blir mest att vi spelar vanliga brädspel när han är hos mej.
 
 
 
Sedan körde jag till en annan kompis och var barnvakt åt hennes sjuka son några timmar och när jag kom hem på kvällen och skulle fixa middag så hade fästmannen överraskat mej med att köpa en stor vit gran och även köpt utebelysning som han också satt upp. Åh vad ljuvligt och juligt det blev!
 
På lördagen var jag i kyrkan och sen åkte jag och lämnade in tvätt på kemtvätten. Sedan skulle jag och pojkvännen baka men då råkade vi se en ensam hund ute och springa på vägen utan koppel. Så vi stannade bilen och lockade in den och knackade dörr i en timma innan vi var tvungna att ge upp och ringa polisen som bad oss komma in med den. Den var så himla fin och lugn så det var med tungt hjärta som jag lämnade den.
 
Så där gick den dagen. När vi kom hem så var det ju för sent för lunch men vi hade inte ätit så vi gjorde snabblunch och körde igång med storstädning. Såg en film och sedan var den helgen passerad.
 
Jo, och så ringde en man. Hundens ägare. Han hade fått tillbaka hunden och var jätteglad och tacksam. Och jag tyckte det var skönt att han ringde. För rackarns vad jag tänkte på den där lilla hunden på kvällen.
 
Jag ville så klart inte ha någon hittelön. Jag blev bara så glad att hunden hade kommit tillrätta och att han var älskad.
 
 
 
 
Nä, nu är det måndag. Dags att ta tag i alla mail som ramlat in under helgen på jobbet.
 
Kramar till er alla!
 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2013-12-09 09:39:12

Men oj vilken händelserik helg då :) så fint med vit gran blir det här oxå nästa år ...ha en skön dag på jobb kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela