Countrylivingintheciity

Gör som Obama och tar en selfie

Publicerad 2013-12-11 13:09:32 i Allmänt,

 
Tjoo hoo! Vad händer hos er? Nu är vi mitt i veckan och snart närmar sig helgen. Idag slutar jag tidigare eftersom jag ska på möte med min sons lärare angående planering av hans studier. Det ska bli så skönt att gå vid 15. Kanske tom kommer att vara ljust ute när jag går.
 
När vi kommer hem kommer jag troligtvis inte vara lika stressad eftersom jag kommer att vara hemma en timme tidigare. Åh vad jag önskar att jag hade råd att jobba deltid. Då skulle man ju hinna med livet också.
 
Till helgen är det redan tredje advent. Jag brukar alltid vara tidig med julpyntet men än är inte ens allt uppe. Jag tänkte lägga upp lite bilder snart hur vi har pyntat. Jag gillar att den är en blandning av traditionellt och modernt nu när vi bor i torpet så jag har bytt ut en hel del pynt.
 
Har ni pyntat klart och måste man dekorera granen dagen innan jul eller kan man tjuvstarta?
 

Kommentarer

Postat av: millan

Publicerad 2013-12-11 16:06:37

Tycker man gör som man vill ang pyntandet. Sen deltid...det vore nog bra för de flesta det..

Postat av: Freja

Publicerad 2013-12-11 20:23:47

Jag tycker faktiskt det borde vara dags att ändra på arbetstidslagen. 40 timmars vecka härrör från en tid då livet såg helt annorlunda ut, främst för barnfamiljer. Mina föräldrar var aldrig på möten på skolan och de behövde inte skjutsa oss barn till aktiviteter hit och dit. Vi kunde gå ut och spontanspela fotboll på en plan, nu är alla planer uppbokade av föreningar och ska barnen vara med och spela så tillkommer det mycket mer än träning och matcher. Det ska säljas kakor och bingolotter och annat av föräldrarna. Till det ska vi sätta oss in i och bestämma om telefonabbonemang, elavtal, pensionspengar... Vi har inte tid att jobba 40 timmar per vecka längre. Med en arbetstidsförkortning för oss som jobbar skulle vi dels orka längre, dels vara mindre sjuka, dels kunde fler få jobba... Deltid är en dröm även för mig. Jag skulle ha råd, men min tjänst tillåter inte deltid tyvärr...

Svar: Ja, jag hade det så också när jag växte upp. Inte fanns det några fritidsaktiviteter då. Haha kommer ihåg en gång då min pappa skulle till ett möte på skolan och han var tvungen att gå till exp för han kom inte ihåg vilken klass jag gick i :)Ha en bra dag! Kram!
countrylivingintheciity.blogg.se

Postat av: a House With A View

Publicerad 2013-12-11 22:42:51

Ja det skulle verkligen vara skönt att gå ner i arbetstid, håller med! Livet innebär ju så mycket mer än jobb...

Jag har pyntat inför jul här hemma och det som återstår är att hänga upp ett par julgardiner och få in julgranen :)

Kraaaaaam aka

Postat av: Eva

Publicerad 2013-12-12 09:32:24

åh va skoj att se hur du pyntat :) hoppas allt är bra med dig vännen kram

Postat av: Paula´s Blogg

Publicerad 2013-12-12 10:42:50

Vad kul med pyntet...här har det inte dykt upp tomtar än, men till helgen så. Granen kommer fram lördagen den 22...julafton är ju tisdag 24 i år.....
Hoppas att du har det fint!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den här bloggen handlar om mitt liv på landet och mitt jobb i huvudstaden. Följ med mej i mina motgångar och medgångar men glöm inte att hålla god ton. I den här bloggen stöttar vi varandra så inget trollande, tack ;) Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela